Het is gelukt! Ik ben er. - Reisverslag uit Kearney, Verenigde Staten van Steffie Hermans - WaarBenJij.nu Het is gelukt! Ik ben er. - Reisverslag uit Kearney, Verenigde Staten van Steffie Hermans - WaarBenJij.nu

Het is gelukt! Ik ben er.

Door: Steffie

Blijf op de hoogte en volg Steffie

07 Januari 2013 | Verenigde Staten, Kearney

Het vorige reisverslag had nogal een abrupt einde. Dit omdat ik halverwege het schrijven ergens naar toe moest, en toen heeft m'n vader op 'opslaan' gedrukt, niet wetende dat het verhaal dan ook gelijk gepubliceerd werd. Maar misschien is het maar goed ook. De rest van het bericht zou zijn gegaan over alle 'hobbels' op de weg naar mijn vertrek (bankverklaringen aanvragen, mastercard, visum), maar het uiteindelijk allemaal goed gekomen.
Afgelopen zaterdag kon ik gewoon met de geplande vlucht mee. Eerst elf uur vliegen naar Houston, daar vier en half uur wachten, en toen nog twee en half uur van Houston naar Omaha waar ik opgewacht werd door Blaine en z'n broer. Ze zeggen dat je sneller contact maakt met mensen als je alleen reist, en volgens mij is dat ook wel waar. Zo heb ik op de eerste vlucht (Amsterdam-Houston) lekker gekletst met m'n buurman, een Nederlander die voor een halfjaar aan het werk was in Texas, en tijdens de tussenstop hoorde ik iemand aan de telefoon doorgeven dat ze haar aansluitende vlucht niet had gehaald en dus later opgehaald moest worden, aan haar accent te horen was ze Nederlands, en dus vroeg ik naar haar problemen. Ze had blijkbaar maar anderhalf uur om over te stappen en ons vliegtuig had vertraging dus de volgende vlucht had ze net niet gehaald, ook kwam ik erachter dat zij ook op uitwisseling ging, maar dan in een andere staat.
Mijn eerste indruk van Amerika is dat het toch wel vriendelijke mensen zijn allemaal, heel behulpzaam. Blaine is daar toch wel een ultiem voorbeeld van. Gister heeft hij me van het vliegveld afgehaald (het is drie uur rijden van het vliegveld naar de universiteit), vandaag heeft hij me geholpen met registreren, zijn we naar Walmart geweest om een aantal spullen te kopen (die winkel is echt ongelooflijk groot, en je hebt er echt alles!) en heb ik, samen met een andere uitwisselingsstudente, Kelly uit België, een kleine rondleiding over de campus gehad, maar omdat het meeste vandaag gesloten was doen we dat morgen nog een keer. Morgen ga ik me ook inschrijven voor vakken.
Dat was het wel weer zo'n beetje tot nu toe. Ik heb nog aardig last van m'n jetlag, maar dat is niet onoverkomelijk.
Ik ben trouwens begonnen met het inlossen van een van m'n goede voornemens, meer sporten. Kelly vertelde bij de lunch dat ze elke dag wilde gaan sporten en met z'n tweeen sporten is natuurlijk leuker dan in je eentje. Of het elke dag gaat lukken weet ik niet, maar we gaan elkaar zo vaak mogelijk naar de sportfaciliteiten slepen, vandaag was in ieder geval een goed begin.

Tot de volgende keer!

  • 07 Januari 2013 - 18:20

    De Artsjes:

    Hoi Steffie
    Wat leuk om je verhaal te lezen en dit klinkt allemaal wel erg goed.
    Al veel leuke mensen ontmoet en ook al flink wat afspraken gemaakt geweldig.
    We kijken alweer uit naar je volgende verhaal.
    Zijn benieuwd hoe je eerste schooldag is geweest.
    En hoe is je kamer?
    Het gaat je goed groetjes Margot

  • 08 Januari 2013 - 13:46

    Annemiek:

    Ha Stef.
    Wat leuk om te lezen dat het allemaal wel redelijk vlot verlopen is en dat je goeie contacten hebt daar.
    Ik hoop dat de inschrijvingen ook goed vlotten. Hoe is je kamer?

    Mijn operatie(tje) is goed gegaan en ik was lekker vlot weer thuis. Nu rustig aan doen en over 2 weekjes mn neus aan de dokter laten zien.... Ik hou je op de hoogte.

    Veel plezier en succes. wederom een dikke kus van mij en een high five van Luna.

  • 12 Januari 2013 - 22:53

    Loes Ruigrok:

    Hoi Steffie,

    Dat was nog een flinke reis, zeg! Je bent heel wat uren onderweg geweest.

    Leuk om gelijk wat contacten te hebben, en gelijk sporten op te pakken. Was dat je goede voornemen voor 2013?

    ben ook benieuwd naar je kamer en je lessen, en naar het eten. Eet je gezamenlijk?

    groetjes en geniet ervan!

    Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffie

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 2360

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 02 Juni 2013

Exchange: USA, Nebraska

Landen bezocht: